2013-01-14

Sobór św. Jura we Lwowie

Archikatedralny sobór św. Jura, który można podziwiać na lwowskim placu św. Jura, zaczął powstawać w miejscu dawnej gotyckiej świątyni od 1744 r. według projektu Bernarda Meretyna jednego z najwybitniejszych architektów polskiego rokoka. Wystrój zewnętrzny ukończono w 1772, dekoracje rzeźbiarskie wykonał Jan Jerzy Pinzel, a wewnętrzne polichromie - Michał Filewicz. W 1807  r. we Lwowie ustanowiono greckokatolicką metropolię, a katedra św. Jura stała się archikatedrą. 









2 komentarze:

  1. Wspaniałe zdjęcia, cieszę się, że mogłam zobaczyć coś nowego. Piękny budynek, którego nie miałam okazji oglądać będąc we Lwowie. Bardzo mi się podoba i jestem ciekawa jak wygląda w środku.

    OdpowiedzUsuń
  2. W środku jest równie piękna i interesująca jak z zewnątrz, niestety nie miałem okazji zrobić tam zdjęć, na szczęście są inne fotografie :-) np. http://lwow.lovetotravel.pl/sobor_sw._jura

    OdpowiedzUsuń