2012-10-18

Stożek Wielki i ten mniejszy


Stożek Wielki znajduje się w Górach Kamiennych na północny zachód od miejscowości Sokołowsko.  Powulkaniczny szczyt w kształcie stożka wznosi się nad Unisławiem Ślaskim osiągając 841 m n.p.m. Z drewnianej wieży widokowej rozpościera się wspaniały widok na Góry Kamienne. Polecam wejście na szczyt żółtym szlakiem z Unisławia Śląskiego, zejście tą drogą jest znacznie mniej przyjemne i bezpieczne ze względu na bardzo stromy przebieg szlaku. 




Ze Stożka Wielkiego można wygodnie i bezpiecznie zejść żółtym szlakiem przez Stożek Mały (750 m n.p.m.) w kierunku Sokołowska. Po wyjściu z lasu czeka na nas "skandynawska" wiata i panorama Kotliny Sokołowskiej i Gór Suchych.






Po drodze zawsze można liczyć na sympatyczne towarzystwo ;-)







4 komentarze:

  1. Właśnie muszę tam dotrzeć :-) Piękne widoki.
    Krówka (albo byczek ;-) prawdziwa modelka, w obiektyw spojrzała zawodowo ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żałuję teraz trochę, że nie poświęciłem krówkom więcej czasu - bardzo sympatyczne i fotogeniczne zwierzątka, które wdzięcznie pozują i nie uciekają sprzed obiektywu :-) tylko pies mi się trochę wystraszył, gdyż pierwszy raz zobaczył takie duże stworzenia :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój pies na konie szczeka, bo myśli chyba, że to takie wielkie psy ;-)
      A widok ze Stożka naprawdę piękny. Właśnie pomyślałam, że te bukowe lasy teraz tam się pięknie zabarwiły.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  3. Byłam tylko raz na Stożku, ale schodzilismy na szagę, przez pola i niesamowite skupisko grabów!

    OdpowiedzUsuń